Strona, którą chciałeś/aś odwiedzić zmieniła adres lub odeszła w niebyt. Niestety nie potrafimy jej teraz zlokalizować, ale w zamian polecamy najnowsze wiadomości ze świata sportowych i luksusowych samochodów - poniżej - oraz zachęcamy do eksploracji naszego katalogu takowych pojazdów - przedsmak w prawej kolumnie.
AktualnościElektryfikacja dotarła w końcu do Nissana GT-R, ale nie w takiej formie, jakiej można było się tego spodziewać. Prądem nie potraktowano produkowanej od ponad siedemnastu lat generacji R35, nie pokazano również zupełnie nowego wcielenia. Spalinowy układ napędowy ustąpił miejsca elektrycznemu w... pokazowym egzemplarzu serii R32 z końca lat osiemdziesiątych.
W listopadzie tego roku minie dokładnie 60 lat od oficjalnego przekroczenia przez człowieka prędkości 600 mil na godzinę na lądzie. Oryginalną maszynę, która posłużyła do tego wyczynu, amerykański pocisk o dumnej nazwie Spirit of America Sonic I, będzie można wkrótce złowić do swojej prywatnej kolekcji, którą będzie można uzupełnić także specjalnym Mustangiem GTD.
Produkcję najpopularniejszej, drogowej Toyoty z silnikiem umieszczonym centralnie, modelu MR2, zakończono prawie osiemnaście lat temu. Nadzieje na powrót do tego typu rozwiązań są w ostatnim czasie coraz większe: półtora roku temu rozpalał je koncept małego coupe FT-Se, a teraz jeszcze mocniejsze sygnały daje prototyp malucha GR Yaris M.
Porsche zaczyna nowy rok od kolejnej modernizacji gamy modelowej sztandarowego 911. Nowości generacji 992 II dosięgnęły tym razem aut typu Carrera S, które pozostają wierne wyłącznie silnikom spalinowym. Ich moc w porównaniu do poprzedników podniesiono o trzydzieści koni mechanicznych przy jednoczesnej redukcji emisji szkodliwych spalin.
Honda przyspiesza prace nad modelami "serii 0", które będą korzystać z szeregu nowych technologii kolejnych generacji, zaczynając od napędu elektrycznego. Na początku ubiegłego roku pokazano pierwsze koncepty, a jesienią pochwalono się jeżdżącymi prototypami. Rok 2025 otwierają kolejne koncepty, które są zapowiedzią przyszłych aut seryjnych: 0 Saloon oraz 0 SUV.
Na początku ubiegłego roku pisaliśmy o kilku markach z Chin, które dopiero wchodziły lub miały wejść na polski rynek samochodowy. Po kilkunastu miesiącach zainteresowanych naszą częścią kuli ziemskiej jest jeszcze więcej, a wśród niektórych można śmiało mówić o sukcesie. Tego samego nie można powiedzieć o polskiej Izerze, która miała bazować na chińskich technologiach.
W tym roku minęło dokładnie czterdzieści lat od narodzin Forda RS200, B-grupowej rajdówki z silnikiem umieszczonym centralnie, której towarzyszył limitowany model homologacyjny, przeznaczony do zwykłego ruchu drogowego. To idealny moment na wymyślenie współczesnego spadkobiercy. Oto RS2.00, wirtualny koncept zaprojektowany po godzinach.
Zupełnie nowa Cobra GT od brytyjskiego AC Cars, spadkobierca legendarnego oryginału z lat sześćdziesiątych, odpowiada na potrzeby rynku i szykuje się na przyjęcie ekonomicznej postawy. W przyszłym roku obok klasycznego wydania z dużym V8 pod maską dostępna będzie również wersja z mniejszym, 2-litrowym silnikiem i dwusprzęgłową skrzynią biegów.
Do wyścigowego debiutu w jednej z dziesiątek kategorii GT szykuje się nowa marka, która od kilku lat pracuje nad pierwszym samochodem własnej produkcji. Jest nią Rossa Cars, które zamierza rzucić model LM GT od razu na głęboką wodę: na jego pierwszy start wybrano 24-godzinny wyścigu w Dubaju, który odbędzie się w połowie stycznia.
W ubiegłym roku północnoamerykańskie Honda Performance Development zostało przekształcone w Honda Racing Corporation USA i zunifikowane w ten sposób z innymi działaniami Hondy na polu sportów samochodowych. Ale HRC to nie tylko maszyny wyścigowe, to również auta drogowe. Jednym z nich jest jeszcze bardziej sportowa Acura Integra Type S HRC.