Strona, którą chciałeś/aś odwiedzić zmieniła adres lub odeszła w niebyt. Niestety nie potrafimy jej teraz zlokalizować, ale w zamian polecamy najnowsze wiadomości ze świata sportowych i luksusowych samochodów - poniżej - oraz zachęcamy do eksploracji naszego katalogu takowych pojazdów - przedsmak w prawej kolumnie.
Aktualności
Mazda wraca do marzeń o czterodrzwiowym coupe oraz silniku Wankla nowej ery, które miałyby odpowiadać na potrzeby nadchodzących dziesięciu lat. Właśnie takie pomysły ucieleśnia koncept Vision X-Coupe. To jedna z kilku premier na tegorocznej wystawie Japan Mobility Show, na której można zostać świadkiem ofensywy japońskich producentów.

QX80 od Infiniti stało się w ostatnim czasie bazą różnego rodzaju eksperymentów, które pokazują, że z wielki SUV o luksusowym charakterze może bez skrępowania zaglądać do różnych niszy. QX80 doczekało się już konceptów wersji terenowej i sportowej, które były tylko początkiem przygody. W wydaniu R-Spec model przekroczył właśnie... tysiąc koni mechanicznych!

Po prawie dwudziestu pięciu latach przerwy na rynek europejski wraca Honda Prelude. Coupe szóstej generacji to zupełnie nowa konstrukcja z genami Civica Type R, hybrydowym układem napędowym i nowymi wynalazkami mającymi spotęgować wrażenia z jazdy. W europejskiej specyfikacji model straci nieco na mocy i wyceniony będzie na niecałe 215 tysięcy złotych.

Formuła 1 odwiedziła w minionym tygodniu Meksyk, który jest stałym elementem kalendarza mistrzostw świata od jedenastu lat. W tym czasie na 4,3-kilometrowej pętli Autodromo Hermanos Rodriguez na wysokości około 2,23 kilometra nad poziomem morza wygrywali kierowcy tylko trzech zespołów: pięć razy Red Bulla, trzy razy Mercedesa-AMG i raz Ferrari.

W czerwcu tego roku Ferrari po raz trzeci z rzędu i dwunasty w swojej historii triumfowało w 24-godzinnym wyścigu Le Mans. Za kierownicą zwycięskiego prototypu 499P siedział między innymi Robert Kubica. Dziś Ferrari świętuje legendę Le Mans specjalnym konceptem, modelem noszącym oznaczenie F76, który... istnienie i będzie sprzedawany tylko w cyfrowym świecie.

Europejskie mistrzostwa formuły regionalnej, mogące prowadzić do Formuły 3 i wyższych szczebli, przesiądą się w przyszłym roku na bolid nowej generacji. Seria wyścigowa rządzona przez Włochów, w której można czasami oglądać polskich kierowców, pozostanie wierna wyrobom uznanej marki Tatuus, która przygotowała maszynę o oznaczeniu T-326.

Historia współczesnego Alpine A110, cenionego na lekkość, prowadzenie i historyczne korzenie, dobiega końca. Produkcja francuskiego coupe z umieszczonym centralnie, spalinowym R4 zostanie zakończona w ubiegłym roku, a jego następca będzie elektryczny. Ostatnia pula produkcyjna obejmie niecałe dwa tysiące samochodów w wersji bazowej, GTS oraz limitowanej R 70.

Mistrzostwa świata elektrycznej Formuły E szykują się do rozpoczęcia dwunastego sezonu, w którym na gridzie zajdzie kilka zmian. Z rywalizacją pożegnał się już fabryczny zespół Maserati, ale grupa Stellantis nie zamierza rezygnować z zarezerwowanego miejsca. Obowiązki włoskiej marki przejmie teraz zespół Citroen Racing, który staje przed nowym wyzwaniem.

Rolls-Royce Phantom ma już sto lat, w ciągu których wylansowano osiem generacji. Pierwsza przyszła na świat w 1925 roku, ósma w roku 2017, a trzy i pół roku temu przeprowadzono jej gruntowaną modernizację. Z okazji okrągłych urodzin do kolekcjonerów trafi limitowany Phantom w misternie zdobionej specyfikacji Centenary Private Collection.

Porsche pokazało zupełnie nowego Macana GTS. Zupełnie nowego, czyli zupełnie elektrycznego. Co w świetle ostatnich przemian takie oczywiste nie jest: niemiecka marka zrewidowała swoje plany elektryfikacji, wycofała się z pierwotnych założeń i zapowiedziała powrót silników spalinowych. Powrót, bo spalinowy Macan zaczął już znikać z oficjalnej oferty Porsche.